-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:9250 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

گفته اند: اگر با تفنگ ساچمه اي گنجشك كشته شود و بسم الله بگويد، حرام نيست. حال اگر با تفنگ ديگري شكار شود، حكمش چيست؟

اگر حيوان حلال گوشت وحشي را با اسلحه شكار كنند و بسم الله بگويند، با شرايطي حلال است. از جملة آن شرايط اين است كه اسلحه مانند كارد و شمشير يا نيزه، تيز باشد كه به واسطة تيز بودن بدن حيوان را پاره كند، ولي به فتواي آيت الله مكارم و آيت الله سيستاني اگر اسلحة آن ساچمه اي و گلوله اي باشد كه بدن حيوان را پاره كند و خون بيرون آيد، پاك و حلال است.[3] البته رعايت ديگر شرايط لازم است كه عبارتند از:

1- شكار كننده مسلمان باشد؛

2- سريع خود را به حيوان برساند و اگر زنده بود، سر ببُرد، ولي اگر قبل از رسيدن مرده بود اشكالي ندارد؛

3- وقت تيراندازي بسم الله بگويد؛

4- با قصد شكار كردن تيراندازي كند.[4]

[3] توضيح المسائل مراجع، ج 2، مسئلة 2601و ذيل آن.

[4] همان.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.